Iskustvo koje Vaše dete doživi u svega sat ili dva na treningu može imati presudan uticaj na njegov psihički, fizički i kognitivni razvoj. Ovo su najznačajniji faktori koji će Vam pomoći da odaberete pravu školicu sporta u kojoj će se Vaše dete pravilno razvijati na psihofizičkom i mentalnom nivou.
Školica sporta je odličan izbor za decu do 12 godina starosti. Pruža mogućnost da se druže sa vršnjacima dok ih ujedno tera da se kreću i aktiviraju svoje telo. Fizičke aktivnosti čine ogroman deo današnjeg detinjstva te je jako bitno upisati dete na pravo mesto.
No, kako odabrati savršenu školicu? Ova tri elementa su presudni faktori koje morate imati na umu u izboru školice sporta za Vašeg mališana:
1. Razvija svaki aspekt ličnosti
Dobra školica sporta mora razviti sve aspekte dečije ličnosti. To znači da će dete imati mogućnost i da očeliči mišiće, ubrza reflekse, ali i da unapredi svoje kognitivne i socijalne sposobnosti, kao i emotivnu stabilnost.
Treninzi moraju aktivirati svaku mišićnu grupu – čak i one koje se nikada ne koriste. Izuzetno je važno naterati telo da se kreće, posebno nakon dugog dana provedenog u školskoj klupi ili pred video igricama. Kvalitetno isplaniran program treninga uključiće različite tipove zabavnih vežbica i igri kako bi uposlio sve mišiće: od skokova, preko trčanja, poligona i kolutova do “između dve vatre”!
U zdravom okruženju dete će imati priliku da upozna puno vršnjaka različitog uzrasta. Druženje i zajednički rad tokom treninga su imperativ za razvoj socijalnih sposobnosti kod mladih. Naravno, dete će se često naći i u neprijatnim situacijama, konfliktima i svađama – ali one takođe predstavljaju mogućnost da nauče kako izaći na kraj sa neprijatnostima sa što manje štete i napora. Trener mora naučiti dete da problemima pristupa pre svega inteligencijom, i to na miran način. Tako naučenu lekciju mogu primeniti u bilo kojoj situaciji, od škole do kuće, rešavajući probleme na human način.
Konačno, dobra školica sporta će takođe naučiti dete ispravne moralne vrednosti. Već od ranog uzrasta, deca moraju usvajati normalan način ponašanja i razmišljanja i naučiti da raspoznaju šta je zdravo i moralno – a šta nije. Odličan trening mora podsticati duhovni razvoj i sticanje osobina kao što su miroljubivost, želju da se pomogne drugima, iskrenost i druge.
Naravno, svi ovi elementi nemaju nikakav značaj ukoliko nisu “upakovani” na način na koji će ih dete lako prihvatiti. Zato vodite računa da mališan uživa na treninzima, a u to možete biti sigurni ukoliko trener svaki put planira različite treninge, sa širokim rasponom zabavnih vežbi (i igara) u kojima će dečica uživati. Nakon takvog treninga, deca uvek izlaze sa širokim osmehom na licu.
2. Trener sa iskustvom
Nije svako rođen da radi sa decom. A jedino oni koji jesu su dostojni zvanja dečijeg trenera.
Zašto? Zato što trener nije samo trener. Trener je i vaspitač, mentor, drugar, uzor i još mnogo toga. To je osoba na koju se deca ugledaju sa poštovanjem, ali i osećajem prisnosti. Iz tog razloga trener mora biti ne samo svestan svoje figure u sali, već i aktivno se postaviti kao osoba koju deca moraju da slušaju, ali kojoj se takođe mogu obratiti kao drugaru od poverenja u slučaju nevolje.
Dobar trener mora voleti da radi sa decom. Ko nije ljubitelj toga jednostavno neće biti u stanju da se nosi sa situacijama koje mogu nastati tokom treninga. Roditelji to znaju: deca su, naprosto, deca – često ne slušaju i prave sitne (ali i velike) gluposti i to je sasvim normalno i očekivano, ali zahteva puno tolerancije. Školica sporta mora biti mesto u kome se deca osećaju sigurno i opušteno, a takvo okruženje je zagarantovano jedino ukoliko trener ima razumevanja za decu i u svakom trenutku kontroliše trening.
Biti trener nije lako, a još je teže biti trener kada desetine mališana vrišti unaokolo. Samokontrola, tolerancija i kontrola treninga su veštine koje se stiču samo i isključivo iskustvom. Zato, uverite se da trener u Vašoj školici sporta ima iskustva u radu sa decom. Naravno, diploma ili licenca za rad je takođe važna, ali nikada ne može garantovati da je osoba uistinu sposobna za rad sa decom. Dobri treneri za decu nastaju godinama i godinama prakse, ne putem kurseva.
3. Pruža upotrebljivo znanje
Ovaj faktor će Vam možda čudno zvučati – ali ukoliko dete provodi više sati nedeljno na treninzima u školici sporta, onda to vreme mora pružiti znanje koje se može upotrebiti i van nje, i to ne samo putem generalnog razvoja umnog kapaciteta. Govorimo o konkretnom znanju koje se može primeniti u konkretnim slučajevima.
Rešavanje problema u društvu, vožnja bicikla, sposobnost da padnemo i ne povredimo se i slične veštine pružaju detetu mogućnost da prevaziđe razne probleme na koje će definitivno naići jednoga dana, ili jednostavno olakšavaju život detetu. Problem sa ovakvim veštinama je što im se generalno posvećuje malo vremena i pažnje. Zato će u dobroj sportskoj školi dete imati izdvojeno vreme da usvoji što više upotrebljivog znanja kako bi se moglo snaći u raznim situacijama u životu.
Zašto baš ovi faktori?
Praksa ukazuje da na decu u školskom uzrastu najviše utiču njihovi vršnjaci i sredina u kojoj borave van kuće. To znači da reč trenera u dečijim očima može biti stotinu puta značajnija od bakinog saveta! Zato je ne dobar, već odličan trener jedan od presudnih faktora pri izboru sportskog kluba za dete.
Psihofizički razvoj, samoodbranbene i socijalne veštine u klubu sa 39 godina iskustva
Aikido je jedina veština koja deci omogućava da otključaju pun potencijal svoje ličnosti na zabavnim treninzima koji razvijaju um, duh i telo u druželjubivom okruženju uz usvajanje samoodbranbenih poteza pod budnim okom licenciranog trenera sa preko 15 godina iskustva. Kliknite na link da se informišete o Aikidu za decu.
Add a Comment